Żyjemy w czasach, w których na rynku reklamowym, panuje ogromna konkurencja. Nic więc dziwnego, że zarówno w promocji, jak i sprzedaży produktów, duże znaczenie odgrywają imprezy targowe i ekspozycje marketowe. Ich wspólnym mianownikiem jest nie tylko wzmocnienie sprzedaży, ale i umocnienie pozycji brandu na rynku. I chociaż ciężko przewidzieć rezultat tego typu akcji, to jednak z pewnością pomagają one w osiągnięciu uprzednio założonego celu.
Zabudowy targowe wykonywane są na zamówienie, a do ich montażu powoływane są specjalne ekipy. Niestety, przez poziom skomplikowania, ich samodzielne złożenie jest niemalże niemożliwe. Najczęściej takie stoiska wyposażane są w różnorodne nowinki techniczne , takie jak np.: lasery, ekrany ciekłokrystaliczne czy ruchome makiety. Do ich skonstruowania wykorzystywane są nowoczesne technologie z dziedziny światło-dźwięk. Realizacja takich projektów wiąże się z koniecznością użycia różnorodnych materiałów, począwszy od szkła, aluminium, metalu, , a na PCV kończąc. W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się również halogeny i diody LED. Pomimo, że budowa stoiska targowego bywa kosztowna, to jednak warto zdecydować się na taki zabieg.
Głównym celem stoiska targowego jest nakłonienie klienta do skorzystania lub nabycia określonych towarów lub usług. Z tego też powodu dużą popularnością cieszą się tzw. stosika-stadny, których cechą charakterystyczną jest fantazyjny kształt. Oczywiście, szalenie istotnym elementem, jest również dobranie idealnej grafiki, która będzie mostem łączącym estetykę z przebojowością. Aby stoisko targowe cieszyło się podczas wystawy popularnością, to dobrze wyposażyć je w różnorodne artykuły reklamowe, takie jak np. ulotki, kubki, smycze czy breloki. Najlepiej eksponować je na ladach targowych, ponieważ będą one wtedy w zasięgu wzroku uczestników eventu.