Planowanie, wdrażanie i kompleksowa ocena rezultatów, to główne etapy związane z wystawianiem firmy na targach. Eventy tego typu są – szczególnie dla małych i średnich firm – istotnym elementem strategii marketingowej. Im bardziej starannie się do nich przygotujemy, tym bardziej owocny będzie nasz udział w nich. Jak tego dokonać i z jakimi kosztami musimy się liczyć? Zapraszamy do uważnej lektury naszego artykułu.
Największym problemem udziału w targach wystawienniczych są oczywiście koszta. Ciężko jednoznacznie określić, ile wyniosą, ponieważ ich wysokość uzależniona jest o wielu czynników, do których zaliczyć należy chociażby: typ oraz wielkość stoiska wystawowego, lokalizację i rodzaj targów oraz – co szczególnie istotne – obecność na evencie. Mając to na uwadze, warto już zawczasu policzyć, ile wyniosą koszty podstawowe związane z wynajęciem miejsca na targach, koszty stoiska, na które składają się m.in. projekt, wykonanie zabudowy, wyposażenie stoiska oraz koszty usług oferowanych na stoisku.
Oczywiście istnieje kilka sposobów na zmniejszenie wyżej wymienionych kosztów. Jednym z nich jest przygotowanie stoiska wspólnie z zaprzyjaźnioną firmą (jest to doskonały sposób w przypadku kupna stoiska na targach zagranicznych, które są o wiele droższe, niż targi rodzime). Ponadto organizatorzy nierzadko oferują atrakcyjne zniżki dla wystawców
, którzy rezerwują swoje stoiska jako pierwsi.
Kolejnym krokiem, który powinniśmy zrobić bezpośrednio po zarezerwowaniu miejsca, jest stworzenie szczegółowego planu przygotowań. Należy przy tym pamiętać nie tylko o zaplanowaniu budżetu
, czy wyborze osób, które mają nas reprezentować podczas targów, ale również o organizacji materiałów promocyjnych i dokładnym zaplanowaniu projektu stoiska wystawienniczego.
W trakcie rezerwacji stoiska sprawdź wszystkie możliwości obecności na targach. Nierzadko zdarza się, że poza wystawieniem stoiska, można również przeprowadzić prelekcję czy wziąć udział w panelu dyskusyjnym.