Jeszcze do niedawna tragi uchodziły za jedną z najbardziej popularnych form promocji firmy. Niestety, czasy się zmieniają i dzisiaj głównym obszarem poszukiwania partnerów biznesowych jest internet. Powstaje więc pytanie, czy podczas planowania budżetu marketingowego opłaca się uwzględniać udział w różnorodnych targach? Jak się w ogóle przygotować do takich eventów? Zapraszamy do lektury!
Targi są doskonałą okazją, do przeprowadzenia rozmów z klientami – zarówno tymi obecnymi, jak i potencjalnymi – ale nie tylko. W trakcie ich trwania możemy spotkać wielu innych kontrahentów, wypromować nowe produkty i usługi oraz – co szczególnie istotne – pozyskać bezpośrednie, realne opinie na temat marki oraz wizerunku naszej firmy. Ponadto dzięki targom możliwe jest pozyskanie nowych partnerów biznesowych oraz poznanie ofert i planów konkurencji. Warto również zaznaczyć, że wystawianie się na targach, to doskonały sposób na spotkanie z głównymi autorytetami branży, w której działamy. Na pytanie: czy warto wystawiać się na tragach? – odpowiadamy: tak!
Zanim jednak podejmiemy ostateczną decyzję, co do uczestnictwa w targach, warto określić cele, które chcemy osiągnąć oraz zainteresować się najnowszymi trendami
, wykorzystywanymi podczas budowy ekspozycji targowych. Trzeba bowiem pamiętać, że nic tak nie przykuwa uwagi potencjalnych klientów, jak atrakcyjne stoisko targowe i jego ekspozycja.
Mimo spadku popularności liczba organizowanych targów nadal rośnie. W wyborze najciekawszych z pewnością pomogą rozmowy z klientami – najlepiej skontaktować się z nimi bezpośrednio i zapytać, jakie targi interesują ich najbardziej i w jakim terminie mogą się spotkać. Warto również poprosić o rekomendację innych wystawców, jeżeli mają doświadczenie, to z pewnością podpowiedzą nam, które targi są najlepiej zorganizowane i na których warto się pokazać.