Czy w dzisiejszych czasach warto wystawiać firmę na targach?

Czy w dzisiejszych czasach warto wystawiać firmę na targach?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeszcze do niedawna tragi uchodziły za jedną z najbardziej popularnych form promocji firmy. Niestety, czasy się zmieniają i dzisiaj głównym obszarem poszukiwania partnerów biznesowych jest internet. Powstaje więc pytanie, czy podczas planowania budżetu marketingowego opłaca się uwzględniać udział w różnorodnych targach? Jak się w ogóle przygotować do takich eventów? Zapraszamy do lektury!

Czy warto?

Targi są doskonałą okazją, do przeprowadzenia rozmów z klientami – zarówno tymi obecnymi, jak i potencjalnymi – ale nie tylko. W trakcie ich trwania możemy spotkać wielu innych kontrahentów, wypromować nowe produkty i usługi oraz – co szczególnie istotne – pozyskać bezpośrednie, realne opinie na temat marki oraz wizerunku naszej firmy. Ponadto dzięki targom możliwe jest pozyskanie nowych partnerów biznesowych oraz poznanie ofert i planów konkurencji. Warto również zaznaczyć, że wystawianie się na targach, to doskonały sposób na spotkanie z głównymi autorytetami branży, w której działamy. Na pytanie: czy warto wystawiać się na tragach? – odpowiadamy: tak!

Pamiętaj

Zanim jednak podejmiemy ostateczną decyzję, co do uczestnictwa w targach, warto określić cele, które chcemy osiągnąć oraz zainteresować się najnowszymi trendami, wykorzystywanymi podczas budowy ekspozycji targowych. Trzeba bowiem pamiętać, że nic tak nie przykuwa uwagi potencjalnych klientów, jak atrakcyjne stoisko targowe i jego ekspozycja.

Jak wybrać odpowiednią imprezę?

Mimo spadku popularności liczba organizowanych targów nadal rośnie. W wyborze najciekawszych z pewnością pomogą rozmowy z klientami – najlepiej skontaktować się z nimi bezpośrednio i zapytać, jakie targi interesują ich najbardziej i w jakim terminie mogą się spotkać. Warto również poprosić o rekomendację innych wystawców, jeżeli mają doświadczenie, to z pewnością podpowiedzą nam, które targi są najlepiej zorganizowane i na których warto się pokazać.