W poprzednim artykule wysunęliśmy tezę, mówiącą o tym, że stoiska reklamowe są obecnie główną wizytówką firm. Określiliśmy również, jaka jest rola wystroju stoiska wystawowego, jak powinno być zlokalizowane oraz na jakie barwy stawiać, podczas jego urządzania. Przedstawiamy kolejne kroki, dzięki którym stworzą Państwo profesjonalne stoisko wystawowe. Zapraszamy do uważnej lektury!
Pamiętaj, klienci o wiele chętniej zatrzymają się na dłużej przy twoim stoisku, jeżeli tylko zapewnisz im miejsca siedzące. Jeżeli nie jest to możliwe
, bo przy Twoim stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, to zadbaj o wydzielenie małej, acz wygodnej poczekalni. Ponadto, jeśli tylko pozwala Ci na to budżet, to stwórz niewielki kącik barowy lub serwis, w którym podawać będziesz kawę lub herbatę – gwarantujemy, że potencjalni klienci z pewnością docenią taki miły gest.
To, że klient wyraża zainteresowanie naszym projektem nie oznacza wcale, że go kupi. Pamiętaj, przyciągnięcie go do stoiska targowego, to tylko połowa sukcesu. Na pozostałe pięćdziesiąt składa się miła i profesjonalna obsługa oraz kilka czynników, do których wlicza się chociażby dobre oświetlenie, możliwość swobodnego zapoznania się z ofertą, możliwość zapłaty kartą oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
Niezależnie od tego, jaki produkt lub usługę wystawiasz, powinieneś zadbać o to, aby na Twoim stoisku reklamowym pracowała miła i kompetentna osoba, najlepiej taka, która będzie potrafiła odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów. Ponadto powinna ona potrafić zaprezentować firmę od jak najlepszej strony oraz znać wszystkie promocję i ofertę. Oczywiście, poza kompetencjami liczy się również charyzma. Nawet najbardziej douczony pracownik nie przyciągnie do Twojego stoiska tłumu, jeżeli swoim zachowaniem i osobowością nie będzie zjednywał sobie ludzi.